Het beschermen van je online bedrijfsgegevens doe je tegenwoordig niet meer alleen met een gebruikersnaam en een wachtwoord. Om te voorkomen dat internetcriminelen toegang krijgen tot belangrijke bedrijfsaccounts bouw je extra beveiligingslagen in. Dat doe je met multifactorauthenticatie (MFA). Dat betekent dat je meer dan één factor gebruikt om jezelf kenbaar te maken en toegang te krijgen. Vergelijk het met meerdere sloten op je deur.
Factoren worden ingedeeld in drie categorieën:
– iets dat je weet (bijvoorbeeld je pincode of wachtwoord)
– iets dat je hebt (bijvoorbeeld je smartphone, smartcard of token)
– iets dat je bent (bijvoorbeeld je vingerafdruk of gezichtsherkenning)
Bij MFA log je in met factoren uit minimaal twee van deze categorieën. Het gebruik van exact twee factoren wordt ook wel twee-factor authenticatie genoemd. Nou is geen enkele beveiliging 100% waterdicht, zelf MFA niet. Zorg daarom voor een breed pakket aan maatregelen om je cybersecurity te vergroten en het hackers zo moeilijk mogelijk te maken. Je cyberrisico kun je verzekeren met een cyberverzekering. Informeer bij ons naar de mogelijkheden.