Goed nieuws en slecht nieuws. Om maar direct met dat laatste te beginnen: het aantal incidenten van cybercriminaliteit neemt toe. Het goede nieuws: steeds meer bedrijven worden zich bewust van de gevaren van cybercriminaliteit. Afgelopen jaar is het aantal cyberverzekeringen dan ook verdubbeld (bron: Findinet). Toch is alleen verzekeren niet voldoende. Op organisatorisch gebied is nog veel winst te behalen als het gaat om het voorkomen van cybercrime. Denk hierbij aan interne afspraken over het gebruik van social media en mobiele apparaten (Bring Your Own Device), een goed wachtwoordbeleid en het beschermen van privacygevoelige informatie.
Hoewel bewustwording dus toeneemt, denkt het merendeel van de ondernemers nog steeds dat cybercrime hen niet overkomt. Of ze verwachten dat zij voldoende beveiligd zijn. Hoe gaat u in uw bedrijf om met cyberveiligheid? De Kamer van Koophandel geeft uitgebreide uitleg over een digitaal veilig bedrijf. Voor informatie over cyberverzekeringen kunt u bij ons terecht.