Voorpaginanieuws vorige maand: ‘Meivakantie en personeelstekort zorgt voor drukte op Schiphol.’ Het betekende lange wachtrijen, geïrriteerde reizigers en overwerkt luchtvaartpersoneel. Heeft u voor de zomervakantie een vliegvakantie in gedachten? Bereid u goed voor met de ‘persoonlijke reisassistent’ van Schiphol. Op website of app ziet u alle belangrijke vluchtinformatie zoals uw reisschema, inclusief actuele wachttijden bij de paspoortcontrole, vertragingen of gatewijzigingen.
Wat te doen bij:
Neem contact op met uw luchtvaartmaatschappij die aansprakelijk is bij vermissing en vertraging van uw bagage. Doe dit meteen nadat u op het vliegveld aankomt.
Als uw luchtvaartmaatschappij uw vlucht annuleert, kunt u kiezen voor een ander vliegticket of uw geld terug. Soms heeft u ook recht op een schadevergoeding. Neem daarvoor contact op met uw luchtvaartmaatschappij.
Wat verder past bij een goede voorbereiding is een reisverzekering. Ook als u een ander soort vakantie dan een vliegvakantie via Schiphol in de planning heeft. Wij helpen u graag met de reis- en annuleringsverzekering die het best past bij uw vakantie.