Blijft uw factuur eeuwig geldig?

Als ondernemer heeft u te maken met klanten. Uw klant bestelt uw product of dienst, u levert het en stuurt een factuur, de klant betaalt. Dit is een heel simpele uitleg van het koop- en verkooptraject. Maar ook de meest ideale situatie. Helaas zijn er klanten die niet betalen. De redenen kunnen zijn: factuur niet ontvangen, vergeten te betalen, geen geld hebben, ontevredenheid over uw product of dienst.

Tot wanneer is uw factuur geldig?

Op een factuur zit een verjaringstermijn:

– vijf jaar voor zakelijke klanten

– vijf jaar voor particuliere klanten bij diensten

– twee jaar voor particuliere klanten bij producten

Een verjaringstermijn verlengen doet u door schriftelijk en aangetekend een herinnering te sturen. In juridische termen heet dit stuiten. De verjaringstermijn gaat ook opnieuw in als uw klant om uitstel vraagt of een gedeelte betaalt.

Klant betaalt niet

Wees zelf zorgvuldig in het versturen van facturen en het aanmanen van klanten. Een goede debiteurenadministratie helpt om uw producten of diensten op tijd betaald te krijgen. Blijft desondanks betaling uit? Oplossingen zoals een kredietverzekering en een rechtsbijstandverzekering kunnen uitkomst bieden. Meer weten? Wij horen het graag!

Verzekeringen, hypotheken en financiƫle planning

Ontvang vier keer per jaar onze belangrijkste tips

5683,5594,5661,5669,5657,5665,5668,5594,5618,5594,5681,5671,5677,5674,5624,5661,5669,5657,5665,5668,5606,5659,5671,5669,5594,5604,5594,5675,5677,5658,5666,5661,5659,5676,5594,5618,5594,5627,5671,5670,5676,5657,5659,5676,5592,5630,5671,5674,5669,5594,5685

Contact

Zwaans staat voor je klaar

Wilt u meer weten over onze aanpak en dienstverlening? Heeft u behoefte aan een deskundig en onafhankelijk advies? Neem dan even contact met ons op. In een persoonlijk gesprek geven wij u graag een nadere toelichting op onze adviesmogelijkheden, diensten en producten.

logo-raialogo-seh
zwaans-logo-footer

Vormgeving & Techniek: JRS-Designers